=
=
- Уникайте критичного погляду на дошкільника, спробуйте прийняти його таким, який він є, не порівнюючи ні з іншими однолітками, ні з уявним ідеалом. .
- Створіть для дитини умови, щоб вона могла задовольняти свої нагальні духовні потреби — потребу в любові, увазі, турботі, самоповазі, спілкуванні з приємними людьми, пізнанні.
- Удосконалюйте своє вміння розпитувати дитину й вислуховувати її, демонструючи при цьому щиру зацікавленість, розуміння, співчуття.
- Дайте дитині змогу за допомогою малювання фарбами, фломастерами, олівцями, крейдою звільнитися від страху, напруження, негативних переживань. Теми малюнків можуть бути різними: «Коли я вдома один», «Я засмучений», «Що мені наснилося», «Ми з мамою радіємо», «Мій страх» тощо. Головне, щоб дитина усвідомлювала свої переживання й намагалась передати їх за допомогою кольорів і форм.
- Розширюйте уявлення дитини про почуття — радість, інтерес, подив. горе. смуток, страждання, страх, провину, сором, заздрість, жадібність, досаду, гнів.
- Навчайте дітей емоційно адекватно реагувати на події, вчинки, результати діяльності. Вправляйте її в умінні правильно переживати як перемогу, так і поразку. Виробляйте помірковане ставлення до труднощів, оптимістичне ставлення до необхідності їх долати.
- Виховуйте волю дошкільників, вправляйте їх у проявах довільної поведінки. Уникайте звичного оцінювання результатів праці. Звертайте увагу дітей на процесі подолання труднощів. Оцінюйте насамперед зусилля дитини, її намагання впоратись зі складною ситуацією.
- Періодично давайте дітям змогу розвантажуватися, розслаблюватися. Для цього можна використати ігри в ляпки, ігри з папером, який дозволяється рвати, м’яти. Для зняття агресії можна використати гумову грушу або запропонувати дитині виконати фізичні вправи, танцювальні рухи.