Вивчення німецької мови у дитячому садочку 

Німецька мова (як державна мова чи мова меншості) є розповсюдженою в багатьох країнах Західної, Центральної і Східної Європи. Німецька мова є рідною для 90-95 мільйонів людей в Європі, які становлять 13,3 % від усього європейського населення. Ця мова є другою за поширеністю у Європі після англійської. 

Німецька є державною мовою в Федеративній Республіці Німеччині, Австрії, Швейцарії, Ліхтенштейні, Люксембурзі та Бельгії.   

Чому німецька мова саме в дитячому садку?   Маленькі діти завжди відкриті для всього нового. Вони вчаться, граючись, і з радістю відкривають мовне розмаїття нашого світу. Саме в ранньому віці діти можуть з легкістю вивчати мови. 

Найкращі результати досягаються в тому випадку, коли діти потрапляють у природне мовне середовище, як при вивченні рідної мови. Коли діти танцюють, співають, майструють своїми руками, слухають історії, у них розвивається відчуття мови, а також народжується бажання вивчати мову впродовж усього життя. 

При цьому йдеться не стільки про вивчення іноземної мови, скільки про те, щоб діти відчували радість при знайомстві з новою мовою та могли багатосторонньо розвиватися. Відкриваючи нову мову, малюки розвивають свої емоційні, креативні, соціальні та когнітивні здібності. 

„Deutsch mit Hans Hase” (Німецька мова із зайчиком Ганс) – це мотивуюча мовна програма для дітей, що складається з 30-ти уроків та базується на новітніх дослідженнях у сфері раннього вивчення іноземних мов.

  • Маленький зайчик – лялька, що одягається на руку, відвідує дітей у звичному для них оточенні, в дитячому садочку, та грає з ними. Таким чином зайчик стає другом для дітей, а також фігуркою, що асоціюється із новою мовою. 
  • Методика „Deutsch mit Hans Hase” враховує природні потреби дітей, робить їх допитливими і пробуджує інтерес до іноземних мов. 
  • Важливою складовою програми є різноманіття методів роботи. Діти досліджують мову за допомогою коротких історій, пісень, римувань, малювання, поробок та гри.

    Методично-дидактичні принципи

  • Робота за програмою “Total Physical Responce (TPR)”: Як і під час вивченння рідної мови, уміння розуміти на слух, а також радість від вивчення нової мови виходять на перший план.
  • Використання елементів театральної педагогіки: головний герой – лялька Hans Hase – грає з дітьми і супроводжує їх на шляху до світу нової мови.
  • Орієнтація на практичну діяльність: мовні заняття відбуваються через певну практичну діяльність (малювання, танці, пісні тощо).
  • Візуалізація: малюнки, плакати, розмальовки – головні елементи методики. Вони допомагають під час розповіді історій, слугуючи наочним матеріалом для спрощення загального сприйняття матеріалу.
  • Кожна дитина навчається у своєму темпі: приємна атмосфера говорити чи повторювати щось, – дуже важлива складова навчального процесу.

Теми обираються з буденних занять дитини, наприклад: 

  • Я… 
  • Мій дім… 
  • Мені подобається … 
  • Мої друзі 
  • Моя іграшка 
  • Мій одяг 
  • Один, два, три – ми рахуємо 
  • Кольори 
  • Види спорту 
  • Впродовж року (пори року, погода, свята) 

 Що може дитина після 30-ти уроків з Hans Hase?  Заняття німецькою мовою як іноземною у ранньому віці розвиває у дітей властиві їм мовні вміння. Акцент робиться на розумінні мови на слух та вмінні реагувати на сказане. У цьому віці є абсолютно достатнім, якщо дитина після вказівки зайчика може, наприклад, розмалювати картинку у відповідні кольори, чи виконати певні рухи під час танцю. Не можна примушувати дітей говорити чи повторювати інформацію.   

Таким чином діти можуть:

  • проговорювати слова та будувати прості речення на ті теми, які їх стосуються безпосередньо;
  • реагувати на прості, знайомі питання невербально – мовою тіла, чи виконанням певних дій, або вербально – за допомогою найпростіших слів;
  • співати деякі пісеньки, розказувати римування; 
  • зробити невелику постановку історії у групі.