ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ НА ЛІТНІЙ ПЕРІОД 2024 РОКУ
-
сприяти зміцненню здоров’я та забезпеченню емоційно-психологічного комфорту вихованців шляхом організації змістовного дозвілля, фізкультурно-оздоровчої роботи у дистанційному форматі;
-
формувати систему наукових знань про основні чинники розвитку живої природи, уявлень про природоохоронну роботу, розвивати пізнавальні інтереси та емоційну сферу дітей, збагачувати їх чуттєвий досвід.
ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З ДОШКІЛЬНИКАМИ У ЛІТНІЙ ПЕРІОД
Методичні рекомендації
1. Діяльність дошкільних навчальних закладів у літній період спрямовується на організацію змістовного, різноманітного буття з метою оздоровлення дітей, забезпечення їхнього активного відпочинку, закріплення, уточнення, розширення запасу набутих упродовж навчального року знань, уявлень про навколишній світ і самих себе, збагачення досвіду застосування практичних умінь, навичок у процесі різних видів дитячої діяльності.
2. Модель календарного планування освітньої роботи з дітьми може бути різною: за режимними моментами, видами діяльності, лініями розвитку тощо.
3. Календарне планування повинно відображати поєднання різних видів і форм організації ігрової, рухової, пізнавальної, предметно-практичної, комунікативно-мовленнєвої, художньої діяльності у чергуванні з побутовими процесами.
4. Календарне планування освітньої роботи здійснюється на тих самих підставах, за такими ж вимогами, що й упродовж усього навчального року, помісячно.
5. Календарному плануванню освітньої діяльності на кожен день передує перспективне планування:
– комплексів ранкової гімнастики;
– комплексів гімнастики після денного сну;
– загартувальних заходів (із зазначенням назв процедур і норм загартування);
– форм роботи з батьками (із зазначенням назви заходу, теми і дати проведення).
6. Календарний план роботи передбачає планування навчально-пізнавальної діяльності різного спрямування:
– фізичного;
– художньо-естетичного (музичні, образотворчі, мовленнєві заняття);
– пізнавального (в тому числі і природничі);
– мовленнєвого.
7. Протягом літнього періоду доцільно планувати тематичні, комплексні та інтегровані заняття, спрямовані на закріплення, використання дітьми набутих знань, умінь і навичок у практичній діяльності.
8. Щотижня доцільно планувати екскурсії, цільові прогулянки або прогулянки-походи (дитячий туризм) за межі дошкільного закладу (заняття з фізкультури у цей день не проводяться).
9. У ранкові години (до сніданку) можуть проводитися такі види і форми роботи з дітьми:
– бесіди;
– індивідуальна робота;
– спостереження;
– дидактичні ігри;
– рухливі ігри (малої і середньої рухливості);
– конструктивно-будівельні ігри;
– трудові доручення, чергування;
– самостійна діяльність;
– робота із прищеплення навичок самообслуговування.
10. Упродовж дня з дошкільниками організовуються ігри:
– сюжетно-рольові;
– конструктивно-будівельні;
– драматизації, театралізації;
– дидактичні словесні;
– з іграшками, предметами, картинками;
– настільно-друковані;
– інтелектуальні;
– рухливі сюжетні і безсюжетні, з елементами спортивних ігор та вправ (футболу, баскетболу, городків, бадмінтону, катання на самокатах і велосипедах);
– ігри з водою і піском.
11. При організації життєдіяльності дітей у першу і другу половини дня передбачається також проведення:
– різних видів праці (у природі, самообслуговування, господарсько-побутова, ручна/художня);
– дослідів та спостережень на майданчику, вулиці, у куточку природи, лісі, полі, на луках тощо;
– самостійної ігрової, художньої, рухової, пізнавальної, комунікативної діяльності;
– індивідуальної роботи з окремими вихованцями чи підгрупами по 2-4 дитини за різними змістовими напрямками освітньої роботи;
– читання, розповідання, інсценування творів художньої літератури, бесіди на морально-етичні, побутові, особистісні теми;
– різноманітних розваг: показ вистав у ляльковому, настільному, інших видах театру; дитячі концерти; фізкультурні, музичні, літературні дозвілля тощо.
12. У літній період значна увага приділяється плануванню і проведенню освітньої роботи з безпеки життєдіяльності дітей:
– правил дорожнього руху;
– правил поведінки на вулицях, у транспорті, при зустрічах із незнайомими людьми;
– правил безпечної поведінки під час відпочинку на сонці, води, у лісі;
– правил користування електричними і газовими приладами;
– правил запобігання харчовим отруєнням і кишковим інфекціям та ін.