Наш навчальний заклад
Новини
ЗАСІДАННЯ БАТЬКІВСЬКОГО КОМІТЕТУ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ У ДНЗ № 36

08.12.2015 р. у ДНЗ № 36 відбулося розширене засідання батьківського комітету з питань організації харчування дітей.

Присутні: 32 батьків.

Запрошенні: завідувач Дуда І.А., вихователь-методист Ратушна Л.В., старша медсестра Мазур Т.В..

Порядок денний:
1. Організація харчування дітей ДНЗ № 36. Аналіз анкетування.

 

Завідувач Дуда І.А.

 

2. Раціональне та збалансоване харчування дітей.

Старша медсестра Мазур Т.В.

 

3. Консультація для батьків «Виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей».

Вихователь-методист Ратушна Л.В.

 

 

 
Організація харчування дітей ДНЗ № 36
Виступ завідувача ДНЗ № 36 Дуди І.А.

 

 

      Дошкільний навчальний заклад № 36 працює згідно з Інструкцією з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Міністерства охорони здоров'я України від 26 лютого 2013 року № 202/165.
      Згідно з п. 1.1., режим харчування залежить від режиму роботи ДНЗ і затверджується керівником закладу. Їжу потрібно видавати дітям у суворо визначений час. У нас це відбувається згідно з графіком видачі їжі, затвердженим керівником.
         Оскільки ДНЗ № 36 працює за 12-годинним робочим днем, то згідно з п.1.2. режим харчування є триразовим, а в санаторних групах чотириразовим.
     Під час оздоровчого періоду організовується додатковий прийом їжі - другий сніданок.
      Згідно з п. 1.6. розподіл їжі за калорійністю протягом дня повинен бути таким: сніданок - 25%, обід - 35 %, підвечірок і вечеря - 20 %.
         Тривалість сніданку, підвечірку і вечері - по 20 хв., обіду 25-30 хв. Об'єм їжі повинен відповідати віку дитини. Тому харчування дітей відбувається на основі орієнтовного об'єму готових страв та окремих продуктів для дітей кожної вікової групи. При розподілі страв на порції враховується вік дитини та індивідуальні особливості: апетит, стан здоров'я, сприймання продуктів (не сприймає молоко, рибу, яйця тощо).
          Згідно з п. 1.10. для частування дітей у дні народження, інші свята можна використовувати приготовлені у закладі пиріг, пиріжки або принесені батьками фрукти, ягоди, цукерки, печиво (промислового виробництва). З метою попередження захворюваності на гострі кишкові інфекції та харчові отруєння дітей суворо забороняється приносити в ДНЗ кремові вироби (торти, тістечка), морозиво, напої, у тому числі солодкі газовані тощо. 
      Обов'язково до продукції, яку батьки приносять на день народження дитини, повинні бути сертифікати якості, тільки в тому випадку вихователь з іменинником може роздати солодощі діткам. 
          Згідно з п. 1.11. для збереження апетиту не рекомендується годувати дитину вдома вранці, перед відвідуванням ДНЗ. Винятком можуть бути яблуко, морква, овочевий сік у кількості 50-100 г. Якщо дитина поснідала вдома, її не слід примушувати снідати вдруге.
         Згідно з п. 5.18. вхід до приміщень харчоблоку заборонено стороннім особам, за винятком осіб, які здійснюють контроль або нагляд відповідно до законодавства, за умови використання ними санітарного одягу.
     Контроль за організацією харчування у нашому закладі додатково проводить профспілковий комітет згідно з графіком.
З метою аналізу стану організації харчування дітей в ДНЗ було проведено анкетування батьків, яке відбулося напередодні засідання. Загалом було опитано 236 батьків. Ми вдячні усім батькам за участь і за гарну оцінку стосовно організації харчування в нашому дошкільному закладі.
(Аналіз анкетування).

 

 

Раціональне та збалансоване харчування дітей
Виступ старшої медичної сестри ДНЗ № 36 Мазур Т.В.

 

 

         Раціональний режим харчування, збалансованість раціону є основними умовами для підвищення опору дитячого організму до захворювань, для нормального росту і розвитку дітей, які виховуються у дошкільних закладах.
        Раціональне харчування в дошкільному навчальному закладі передбачає обов'язкове складання меню. Примірне двотижневе меню складаємо на зимово-весняний і літньо-осінній періоди року, яке погоджено та затверджено з територіальним органом Державної санітарно-епідеміологічної служби України і затверджено керівником закладу. Примірне меню складене з урахуванням завезення продуктів, норм харчування та виділення коштів. Відповідно до меню попередньо замовляємо продукти на тиждень та місяць.
      Продукти харчування отримуємо з відповідною документацією (сертифікатами якості та відповідності). Всі продукти зберігаються в холодильних шафах при відповідній температурі, дотримується товарне сусідство.
    Видача готових страв дозволяється після зняття проби медичною сестрою та відмічається в журналі «Бракеражу готової продукції». Щодня медичною сестрою відбираються добові проби та зберігаються в холодильнику.
       Для дітей диспансерної групи лікарем призначається дієтичне харчування. Лікар та медична сестра проводять роз'яснювальну роботу з батьками щодо характеру дієти та надають рекомендації щодо харчування вдома, дотримання режиму харчування у вихідні та святкові дні.

 

 


Консультація для батьків 
«Виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей»
Виступ вихователя-методиста ДНЗ № 36 Ратушної Л.В.

 

 

     Здоров'я дитини, загартованість її організму, інтерес до здорового способу життя залежать і від того, наскільки сформовані у неї культурно-гігієнічні навички.
   Фізіологічною основою культурно-гігієнічних навичок є утворення умовно-рефлекторних зв'язків, вироблення динамічного стереотипу, а головною умовою їх формування - раціонально організоване життя дітей у дитячому садку, чіткий режим дня, постійність вимог до поведінки дитини з боку дорослих. Важливими при цьому є чистота приміщення, якісне прибирання, провітрювання, естетика організації культурно-гігієнічних процедур, приклад охайності й особистої гігієни дорослих.
         Гігієнічні процедури проводять щоденно в один і той самий час, що сприяє формуванню постійних навичок.
       Уже на другому році життя діти повинні уміти підставляти руки під струмінь води, змивати мильну піну з них, користуватися рушником, пити з чашки, їсти ложкою, користуватися серветкою, дякувати після прийому їжі, користуватися носовичком.
        Трирічні малюки мають їсти самостійно й акуратно, ретельно пережовувати їжу, правильно тримати ложку, самостійно засукувати рукави перед умиванням, користуватися милом, умиватися, витиратися.
     У середній групі дітей навчають правильно користуватися столовими приборами (ложкою, виделкою), серветкою, їсти акуратно, полоскати рот після їжі, правильно чистити зуби, зачісуватися, дотримуватися правил користування предметами гігієни.
        Діти старшої групи повинні вміти користуватися ножем під час їжі, контролювати дотримання особистої гігієни, культурно поводитися за столом.
       Культурно-гігієнічні навички поєднують у собі явища гігієни і культури. Діти мають усвідомити, що їхнє ставлення до гігієнічних вимог є не лише ставленням до власного здоров'я, а й свідченням поваги до людей, адже неохайна людина викликає відразу, небажання спілкуватися з нею.
       Для успішного виховання в дошкільників культурно-гігієнічних навичок необхідно забезпечити:
 цілеспрямовану роботу батьків і педагогів щодо усвідомлення дітьми значущості фактора здоров'я, цінування його; запобігання шкідливих звичок, недбалого ставлення до свого організму, зовнішнього вигляду і поведінки;
 єдність вимог до гігієни дитини в дошкільному закладі та сім'ї, позитивний приклад культури поведінки дорослих;
 належну естетичність приміщення дитячого садка і сім'ї, що передбачає ретельне його прибирання, чистоту, доцільність і зручність у використанні обладнання, меблів, посуду, іграшок тощо;
 постійне вправляння у дотриманні вимог культури поведінки, своєчасність і чіткість режимних процесів;
 контроль з боку вихователів, допоміжного персоналу, батьків за якістю виконання культурно-гігієнічних навичок;
 індивідуальну роботу з кожною дитиною, врахування її стану здоров'я, темп і оволодіння навичками, ставлення до гігієнічних процедур; при цьому важливо знати, як дитина сприймає позитивну оцінку чи осуд її поведінки авторитетним дорослим, як ставиться до відповідних учинків однолітків.
    Фізичне виховання є основою гармонійного розвитку, формування здорового способу життя дітей дошкільного віку. Воно має бути спільною турботою батьків, педагогів і самої дитини, яку з ранніх років слід привчати піклуватися про своє здоров'я.

 

 

Рішення засідання батьківського комітету:
1. Роботу ДНЗ № 36 з організації харчування вважати задовільною.
2. Створити пам'ятки для батьків усіх вікових груп з організації харчування відповідно до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Міністерства охорони здоров'я України від 26 лютого 2013 року № 202/165.
3. Продовжувати співпрацю батьків з педагогічним колективом щодо підвищення якості виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей.

 

 


Дата: 2015-12-17 11:22:55